Jak szybko odzyskać siły po treningu?

Jedną z najfajniejszych rzeczy, jakie mają miejsce w gdy ktoś zmienia dietę z myślą o konkretnej zmianie w własnej kondycji lub zdrowiu jest to, że zaczyna szukać nowych potraw. Czasem pod kątem smaku, czasem pod kątem konkretnych zastosowań. Dla mnie jednym z ciekawszych odkryć tego typu były koktajle owocowe. Jak się okazuje w reanimowaniu sił witalnych po cięższym treningu są niezastąpione.

Oczywiście wrzucenie kilku warzyw do blendera i zmiksowanie ich to nic nowego, ani nawet rzadko spotykanego. Ale też nie każdy to stosuje. I ja niestety do niedawna należałem do osób nie praktykujących takiej „alchemii”.

Tymczasem mieszanka dwóch czy trzech owoców potrafi po wysiłku dać niesamowitego kopa – i o dziwo wydaje się bardziej syta, niż przy zjedzeniu tych samych owoców w formie niewymieszanej, zwyczajnie prosto z talerza (choć to akurat może być subiektywnym wrażeniem). Co jednak istotne zalet takich zrobionych przy użyciu zwykłego kuchennego blendera koktajli jest więcej:

  • W zaledwie kilka minut mamy gotową sytą potrawę. Jeśli ktoś jest po naprawdę długim i ciężkim treningu, to jest to naprawdę ogromną zaletą. Zwłaszcza jeśli ktoś o d miejsca treningowego ma do domu kawałek i chce coś zjeść jeszcze w trakcie okna metabolicznego.
  • Taki koktajlowy zamiennik zwykłych potraw ma w sobie sporo wilgoci, co też jest zaletą.
  • Jak się postarać to można stworzyć naprawdę solidną bombę energetyczną!
  • Sam fakt mieszania różnych owoców daje naprawdę ogromne możliwości zarówno pod kątem składu (witaminy, mikroelementy), jak i uzyskiwanych smaków (a można się zdziwić po zblendowaniu razem czegoś, co do tej pory jadło się tylko osobno).

Jedna z najczęstszych tego typu mieszanek to proste dorzucenie do blendera trzech składników:

  • 1 jabłka
  • 1 banana
  • 1 kiwi
banan, kiwi, jabłko w jednym

Wymieszane trzy owoce

Półtora minuty miksowania, no, może dwie – i gotowe. Efekt końcowy to zestaw między innymi sporo potasu, węglowodanów i przeciwutleniaczy, ale nie tylko. I stawia na nogi po zmęczeniu. A jednocześnie działa detoksykacyjnie – to tak przy okazji. Jedno, co można zarzucić to fakt, że dla niektórych osób może się okazać zbyt porcją :-)

Ręka do góry, kto też robi czasem takie mieszanki? I jakie są wasze ulubione warianty owoców i warzyw w czymś takim? :-)

3 myśli nt. „Jak szybko odzyskać siły po treningu?

  1. m.

    aa, całkiem rozsądny pomysł 😉
    nareszcie przyszła wiosna to i bieganie się zacznie, toteż wypróbuję propozycję :)
    aaj, żeby tak już zaczął się sezon na truskawyy

    Odpowiedz
  2. wilk Autor wpisu

    @m. – no zdecydowanie truskawki też mogą sporo wnieść do takich koktajli. Witamina C, PP, zdaje się z mikroelementami też nieźle. Tyle, że trzeba być ich fanem, bo bardzo wyraźnie wpływają na smak całości :) Ogólnie warto eksperymentować z różnymi wariantami takich papek – ta opcja podana tutaj to tylko pierwsza kombinacja z brzegu 😉

    Odpowiedz
  3. Starfire

    Polecam dodawac do smutaczy zieleniny – blender rozbija sciany komorkowe i powoduje, ze mikroelementy z lisci (najlepiej jarmuz, rukola, szpinak, ciemne salaty) sa lepiej przyswajalne i dodatkowo wzbogacaja sklad :)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>